cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Meine Pins sind in den Suchergebnisse nicht sichtbar: Reichweite kollabiert

Just visiting

Hallo zusammen,

mein Account jleconteberlin hat so viel weniger Impressionen seit dem 02.10., es ist nicht normal. Ganz konkret wurden meine Impressionen innerhalb von 3 Tagen durch 10 geteilt: von über 2 Mio. pro Tag auf unter 200K pro Tag (s. Screenshot). Ich habe an meinem Pin-Verhalten nichts geändert und pinne genau so oft, wie davor.
Ist es euch schon passiert?...
Meine Pins scheinen de-indexiert zu sein: wenn ich z.B. "pastels" suche, und nach "meine Pins" filtere, gibt es angeblich keine Pins von mir in den Suchergebnissen, obwohl ich einen ganzen Board von pastel-Pins habe. Ich glaube deshalb, dass was ich pinne nur meine existierenden Follower erreicht, und keine Nicht-Follower.
Ist das ein Shadow-Ban?
Bei wem muss ich mich melden, damit es schnell gelöst wird?
Ich habe schon ein Ticket bei dem Help-Center vor 5 Tagen eröffnet und eine Person vom deutschen Pinterest-Team angeschrieben: bis jetzt kam keine Antwort.
Danke für eure Hilfe / Rat / Tips. Ich pinne gerade aktiv und habe den Eindruck, dass im Vergleich kaum jemand die Pins sieht...
Liebe Grüsse,
Justine
Reply
1 Kudo
4 Replies
Loves to help

@jleconteberlin Hi 🙂

Leider haben aktuell ganz viele pinterest nutzer auch hier in den USA genau das gleiche problem 😕 
Keiner kann genau sagen was eigentlich los ist...man kann pinterest nur ueber das help center erreichen aber du kannst der @PinterestGabby auf englisch deine ticket nummer schreiben 🙂 (Gabby, tagging you so she can possibly forward you her ticket number from the german team? Possibly marked as spam?)

Ansonsten am besten immer neue pins pinnen 🙂

Bei meinem account ist aktuell weniger mehr 🙂 Ich pinne nur noch 3 komplett neue pins am tag von meiner eigenen seite 🙂 Allerdings ist mein Account auch noch lange nicht so gross wie deiner!

Hoffe dass alles bald wieder ist wie normal bei dir 🙂

Reply
2 Kudos
Reply
Loading...
Just visiting

Danke for the tip! 😘

Reply
2 Kudos
Reply
Loading...
Community Manager
Community Manager

Danke, @allaboutbabyblog! I'll say my German is only limited to Guten tag and Danke. 😉 @jleconteberlin looks like you joined our German community hub! I'd recommend reaching out to the country manager there for assistance. 

Have you personalized your community profile yet?
Submit your Story Pin for a chance to be featured on the Today tab!

Reply
0 Kudos
Reply
Loading...
Just visiting

Hi Gabby! 

I believe that my issue is platform-related and not country-related: when I search "pastel" or "french style" in the search field of Pinterest, and I filter by "your pins", the search gives no result - although I do have pins and boards about these 2 topics. So what I pin seems to be de-indexed and it is getting almost no visibility. 
It would explain why my impressions have dropped from over 2 Mio. per day to under 200K per day, within 3 days, at the beginning of October. My reach and engagement have dropped accordingly, it's 90% less...
Though my engagement rates are constant. It is just that they are based on much lower impressions.

I saw similar cases being flagged in the international Pinterest community. 
-> Is it a technical issue? Has Pinterest changed its filter system and the way it flags potential "spam"?
-> Is it because Pinterest now only shows original pins in search results? 
-> Is it because whatever I pin (original pins or re-pins?) only gets shown to my existing followers? 

The drop is absolutely massive and can't be explained by search seasonalities or by a change in my pinning behaviour. 

Totally unsure about what to do about it... and hoping for your help!
Thanks!!

Justine 

Reply
1 Kudo
Reply
Loading...